• Nieuws
  • Rubrieken
    • Hoezo Hart voor Heino
    • Hoezo Beroemd
    • Hoezo Cultuur
    • Hoezo Topsport
    • Hoezo Wandelen
    • Hoezo Wonen
  • Advertorials
  • Adverteren
  • Contact
Hoezo Heino?
Hoezo Heino?

  • Nieuws
  • Rubrieken
    • Hoezo Hart voor Heino
    • Hoezo Beroemd
    • Hoezo Cultuur
    • Hoezo Topsport
    • Hoezo Wandelen
    • Hoezo Wonen
  • Advertorials
  • Adverteren
  • Contact
Home
Advertorials

Samen op zoek naar de beste kijkoplossing

23 april 2025 0 reacties
Samen op zoek naar de beste kijkoplossing

Vliegende start voor nieuwe winkel Boerdiek Optiek aan de Munnikenhof

Laat er geen misverstand over bestaan. Natuurlijk vond Vincent Boerdijk het spannend toen het moment daar was. Dat hij voor eerst voet over de drempel zette van zijn eigen zaak met de aansprekende naam Boerdiek Optiek. “We hebben flink ingekocht en dan hoop je wel dat de klanten de weg naar ons (weer) weten te vinden. Maar we kunnen niet anders concluderen dan dat de eerste acht weken boven verwachting goed zijn verlopen. En 35 procent van de oogmetingen bestond uit nieuwe klanten. Dat geeft veel vertrouwen.”

Dat Heino en omgeving nog wel moet wennen aan de nieuwe opzet van de winkel (alleen optiek) blijkt ook deze middag als zich iemand meldt met het verzoek om een nieuwe batterij in het horloge te plaatsen… Vincent nam samen met zijn vrouw Lisa de zaak over van zijn vader en besloot dus meteen de juwelierstak af te stoten. “Mijn passie zit in de brillen en contactlenzen en hier wil ik me voor de volle honderd procent voor inzetten.” Het gevolg is dus dat de winkel na de verbouwing volledig kon worden ingericht met brillen. “Het aanbod is daardoor verdubbeld”, stelt Vincent die er meteen een nieuwe slogan tegenaan gooit: ‘Een bril voor iedereen’. Daaruit kunnen we afleiden dat het assortiment alle leeftijden moet aanspreken en verschillende prijs-klassen kent. Zo is de huislijn van Joshi geïntroduceerd met monturen van 99 tot 189 euro. “We hebben zeker een stuk verjonging doorgevoerd, nieuwe modellen en merken geïntroduceerd en geïnvesteerd in het aanbod kinderbrillen en zonnebrillen.”

Trotse Sallander

De verjonging is stiekem wel een rode draad in het artikel. Niet alleen de eigenaar en het assortiment hebben een verjongings-kuur ondergaan, ook de naam heeft een andere uitstraling gekregen. Van Boerdijk Juwelier & Opticien ging het naar Boerdiek Optiek. Je zou kunnen denken ‘het is slechts een naam’, maar in dit geval schuilt er wel meer achter. “Het refereert aan mijn afkomst en het feit dat ik trots ben op de Sallandse wortels. Bovendien geven we hiermee aan dat we houden van een lage drempel en tot slot: het bekt ook wel lekker!” Hoewel er zeker een moderniseringsslag is gemaakt, is het niet ten koste gegaan van die Sallandse gemoedelijkheid. In de ruimtelijke winkel heeft de tafel daarom nog steeds een prominente plek. “Om net zo lekker te ouwehoeren als voorheen”, zegt hij met een knipoog naar zijn vader. “Maar ook omdat ik overtuigd ben dat je rustig de tijd moet nemen om samen op zoek te gaan naar de beste kijkoplossing. Voor de goede orde: dat betekent niet automatisch altijd scherp zicht.” Dat klinkt raar uit de mond van een opticien zoals Vincent die is gevormd door winkelervaringen in de stad (Amsterdam met al z’n culturen) en het dorp (de dorpswinkel met regionale functie zoals die is opgebouwd door z’n ouders), maar hij legt het graag uit. “Door bepaalde oogaandoeningen kan het zijn dat je op de scherpte iets moet inleveren om ergens anders iets te winnen. Het is echt zoeken naar de balans tussen een aantal factoren.”

Die balans vind je volgens de kersverse ondernemer door ‘gewoon’ het gesprek aan te gaan en vooral heel goed te luisteren. Dat stelt je als opticien namelijk (deels) in staat een probleemanalyse te maken en het kijkgedrag in beeld te brengen. Voor het aanvullende gedeelte en die balans is het natuurlijk ook heerlijk om te kunnen vertrouwen op moderne apparatuur. “We hebben flink geïnvesteerd in de meetruimte. Deze is een stuk groter geworden en daarom konden we uitbreiden met het nieuwste van het nieuwste op het gebied van meetapparatuur.” Zoals het een ware vakman betaamt, beginnen zijn ogen te glimmen van trots als hij vertelt over bijvoorbeeld de TRK-2P. Dit instrument beschikt over een volledig geautomatiseerd uitlijnings- en meetsysteem waarmee je in één meting vier dingen kunt vaststellen: sterkte, oogdruk en zowel de kromming als de dikte van het hoornvlies. Of de Topcon SL-D die hoge optische prestaties combineert met allerlei digitale mogelijkheden. “Zo kunnen we bijvoorbeeld een foto van de ooglens maken en eerder screenen op een aandoening als staar.” Op basis van de eerste maanden lijken Vincent en echtgenote Lisa, die probeert om voor en achter te schermen zoveel mogelijk te assisteren, een zonnige toekomst tegemoet te gaan. Zeker als de pijlers goed advies, moderne meetapparatuur, samenwerking met specialisten en een ruim assortiment brillen en contactlenzen overeind blijven staan. “En servicegerichtheid”, voegt Lisa graag toe. “Klanten krijgen een gewenningsgarantie. Oftewel, ze kunnen terugkomen totdat ze tevreden zijn.”

Boerdiek Optiek | Munnikenhof 6 | Heino | 0572 391 206 | info@boerdiekoptiek.nl | www.boerdiekoptiek.nl

Delen:

Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest
Vorig artikel Paasvuur Heino laait op met muziek, vuur en beleving
Volgend artikel “Het is toch mooi dat ik kan helpen door een beetje dom te lullen?”

HoezoHeino

Gerelateerde berichten
De medici uit de Formule 1 kunnen in Heino geschoold worden

De medici uit de Formule 1 kunnen in Heino geschoold worden

5 december 2025
De creatieve routes van N35 Creatief zijn eindeloos

De creatieve routes van N35 Creatief zijn eindeloos

4 december 2025
Safezone Dogs breidt uit met  praktijklocatie en snuffeltuin

Safezone Dogs breidt uit met praktijklocatie en snuffeltuin

3 december 2025
Meest gelezen
Heino Aktief: met elkaar veel samen doen
Geen categorie

Heino Aktief: met elkaar veel samen doen

25 nov 2015709
Speciale xmas-editie van Heino Zingt Mee tijdens Weihnachtsmarkt
Nieuws

Speciale xmas-editie van Heino Zingt Mee tijdens Weihnachtsmarkt

19 nov 2025110
InHeino: nieuw platform voor toerist, recreant én (nieuwe) Heinoër
Nieuws

InHeino: nieuw platform voor toerist, recreant én (nieuwe) Heinoër

3 dec 2025103
Contact

Heb je suggesties, vragen, complimenten of klachten over de Hoezo Heino?

Stuur een bericht!

Adverteren?

Hoezo Heino nodigt adverteerders uit om zich te profileren en te presenteren met bijzondere en stijlvolle uitingen. Bel of mail ons voor meer informatie.

Of ga naar onze contactpagina!

Laat mensen meegenieten!

Hoezo Heino? gaat over alles dat Heino zo’n boeiend dorp maakt. Het nieuws, de verhalen en beelden benadrukken dat het in Heino goed toeven is. Hoezo Heino? geeft een unieke kans om de bijzondere kwaliteiten van Heino bij een breed publiek onder de aandacht te brengen.

Algemeen

Colofon
Disclaimer
Privacy
Adverteren
Contact

© Hoezo Heino? Laat mensen meegenieten!
Hoezo Heino? is een onderdeel van N35 Creatief BV.
  • WELKOM TERUG

    Al een gebruiker? Log in met je gebruikersnaam.

    Onthoud mij

    WACHTWOORD VERGETEN

    WACHTWOORD VERGETEN

    Vul je gebruikersnaam of e-mailadres om het wachtwoord te resetten.

    INLOGGEN