“We zetten onze creativiteit in alle vormen in. Van vormgeving, webtechniek tot tekst”
Een opvallende verschijning. Zo kun je de lichtblauwe Peugeot 2008 van N35 Creatief-eigenaar Martijn Jansman wel noemen. Zijn bedrijfsauto is helemaal bestickerd in de N35-huisstijl en valt daardoor niet te missen op de parkeerplaats van PAAL5. “Practice what you preach, nietwaar?”, zo glimlacht Martijn.
De passie van ondernemers krachtig zichtbaar maken, dat is al bijna zeventien jaar de missie van het Heinose contentbureau. “En dan moet je zelf natuurlijk wel het goede voorbeeld geven”, zo lacht Martijn. “Met deze auto rijden we heel Salland door om merken in de zesde versnelling te zetten. En eerlijk, ik vind niks mooier dan dat. Een merk is zoveel meer dan alleen een bedrijfsnaam en een logo. Het is een concept en roept gevoelens bij iemand op. Een goed merk heeft meerwaarde.” En precies het ontdekken van die meerwaarde is het vertrekpunt van alles wat N35 Creatief doet. Voordat ze het gaspedaal intrappen, gaan ze daarom eerst op de rem om hun klanten beter te leren kennen. “Elke ondernemer begint zijn bedrijf vanuit een passie of een drive. Daar richten ze zich volledig op, maar ze vergeten nog weleens dat er gemiddeld vijf concullega’s zijn met dezelfde producten of diensten. Daarom is het zo belangrijk om in beeld te hebben waar jouw bedrijf voor staat. Waarom ben jij opgericht? Wat zijn je kernwaarden? Waar ben je goed in? En wat mist jouw doelgroep als je er niet bent?”
Gebruiksvriendelijke websites
Zodra dit helemaal duidelijk is, gaat de creatieve motor bij team N35 écht draaien. De eerste stap in het neerzetten van een sterk merk, is de ontwikkeling van een passend logo. “We doen dit met onze zelfbedachte troefkaartensessie”, zo vertelt Martijn. “In een unieke spelvorm kiest onze klant uit alle mogelijke kleuren, vormen en lettertypes. Belangrijk, want wat wil je als merk uitstralen? Wat moeten klanten voelen als ze jouw logo zien? Samen zorgen we ervoor dat jouw merk precies de juiste afslag neemt. Het logo van SUMS, Social Media Salland en Willt hebben we op deze manier mogen ontwerpen.” Terwijl Martijn nog een tweede kop koffie ophaalt, kijken we rond in het ruime N35-kantoor. Wat opvalt? Allereerst het uitzicht op de schaapjes van de katholieke kerk, maar toch ook vooral de veelzijdigheid van het bedrijf. Op de ene iMac is vormgever Melissa bezig met het opmaken van de krant HoezoHeino, terwijl tekstschrijver Michelle ondertussen aan een artikel voor het Sallands Ondernemers Magazine werkt. Weer iets verderop is Laura druk bezig met het bouwen van een website voor Eetcafé De Wieger uit Nijverdal. En precies die van a-tot-z-service maakt N35 Creatief uniek. Het team biedt een hele creatieve route aan: van logo- en huisstijlontwerp tot tekst en het realiseren van websites. Op het gebied van webtechniek heeft het bedrijf zich de laatste jaren flink ontwikkeld. “Gebruiks-vriendelijkheid staat daarin altijd voorop”, zo vertelt Laura daarover. “Een website-bezoeker beslist in twee seconden of hij of zij op de website blijft of op het kruisje klikt. En dus is een sterke homepagina met een duidelijke navigatiestructuur heel belangrijk. Iemand moet in één oogopslag zien: vind ik hier wat ik zoek? Of ga ik naar een ander? Voordat we gaan bouwen, gaan we daarom met de klant zitten: wat is het doel van je website? Wat is de belangrijkste pagina? En welke functionaliteiten wil je terugzien? Vervolgens maken we een ontwerp en kijken we of het logisch en gebruiksvriendelijk is opgebouwd.”
Inmiddels voegt Martijn zich met verse koffie bij ons en mengt hij zich in het gesprek. “Mooi wordt deze site hè?”, zo klinkt het trots. “Ik durf wel te zeggen dat de websites die we maken echt top zijn. Het beste compliment kregen we van Rosales Zorg uit Zwolle. Voor hen mochten we vorig jaar een nieuw logo, huisstijl en website ontwikkelen. Afgelopen jaar is hun marktaandeel verdubbeld. Daar hebben we toch een mooi aandeel in gehad. Ons geheim? Websites die wij maken staan grafisch en technisch als een huis, maar we hebben daarnaast ook oog voor snelheid, gebruikerservaring en vindbaarheid. Op het gebied van SEO hebben we de afgelopen jaren veel bijgeleerd. Websites die wij opleveren zijn daardoor nog beter vindbaar. Daarnaast weten wij als team heel goed dat het soms nodig is om nét iets meer te doen dan is gevraagd. Wij geven graag gas bij om onze klant verder te helpen. Dat maakt ons Sallands en uniek.”
N35 Creatief | Paalweg 5 | Heino | 0572 39 55 58 | info@n35.nl | www.n35.nl



Een reactie achterlaten?